Wel eens iemand van ons aan je deur gehad? Of ben je een gesprek aangegaan met onze straatwervers? Voorlichting aan de deur of op straat is voor ons een goede manier om donateurs te werven. We bereiken er groepen mee die we anders niet goed kunnen bereiken.
We vragen zowel tijdens de deur-aan-deurwerving als straatwerving of mensen donateur willen worden. Je kunt kiezen om ons eenmalig of maandelijks te steunen. Alleen met jouw steun kunnen wij het leven van mensen met epilepsie en hun omgeving verbeteren.
Alvast bedankt voor jouw bijdrage aan ons werk!
Onze medewerkers in het veld
Onze medewerkers kun je herkennen aan hun eigen identiteitspas met naam en ons logo. Ze dragen kleding van EpilepsieNL en gebruiken een tablet om de gemaakte afspraken en jouw machtiging geborgd vast te leggen.
Voel je je niet prettig bij het gesprek? Dit respecteren we uiteraard. Komt het niet uit of wil je het gesprek niet aangaan? Alle begrip, dan vertrekken wij direct.
Veelgestelde vragen
In welke gemeenten loopt er een deur-aan-deurwervingscampagne of straatwervingscampagne?
Wij maken gebruik van het wervingsrooster, zoals alle erkende goede doelen in Nederland. Op de site Geefgerust.nl van het CBF kun je kijken of wij in jouw buurt langs komen.
Waarom is automatische incasso belangrijk?
Met een doorlopende automatische incasso kunnen wij je donatie zo optimaal mogelijk besteden, omdat we hiervoor geen kosten hoeven te maken. Daarbij willen wij de wervers niet met contant geld over straat laten gaan. Machtig je ons voor een automatische incasso? Dan ontvang je direct een bevestiging van de gemaakte afspraken met ons incassant-ID en onze contactgegevens.
Een automatische incasso is ook een veilige manier van geven. Als je het niet eens bent met een afschrijving heb je 8 weken de tijd om het bedrag terug te boeken.
Ik heb aan de deur een machtiging toegezegd. Wat kan ik nu verwachten als donateur?
Wij zijn enorm blij met je steun! Samen met een groeiende groep betrokken donateurs, maak je de hulp aan mensen met epilepsie en hun omgeving in Nederland mogelijk. Onze oprechte dank daarvoor.
Onze medewerker heeft je gegevens, de bijdrage en de frequentie (eenmalig of per maand) waarmee je ons wilt steunen genoteerd op de tablet. Direct na de inschrijving ontvang je per e-mail en sms een bevestiging van de gemaakte afspraken. Wij proberen je daarna telefonisch te bereiken om alle gegevens door te lopen en de gemaakte afspraken te verifiëren. We kunnen hierbij helaas niet iedereen telefonisch bereiken. Binnen 1 tot 4 weken wordt je (maand)bijdrage (voor de eerste keer) afgeschreven.
We houden je graag op de hoogte van onze activiteiten en hoe wij je donatie besteden. Of en hoe we dit doen, is afhankelijk van de voorkeur(en) die je aan onze medewerker hebt doorgegeven. Dit kan via onze digitale nieuwsbrief en/of ons magazine wat 2 keer per jaar verschijnt. Maar je kunt ook kiezen om geen informatie te ontvangen.
Wil je je communicatievoorkeur wijzigen? Laat het ons weten en neem contact met ons op via 030 634 40 63 of donateurs@epilepsie.nl.
Zit ik nu vast aan een automatische incasso?
Je zit uiteraard nooit ergens aan vast. Wijzigt er iets in je persoonlijke situatie of heb je je bedacht? Dan is een telefoontje naar onze donateursservice (030 634 40 63) voldoende om de automatische incasso te beëindigen.
Hoe vaak krijg ik nu post?
Je ontvangt een à twee keer per jaar een special van ons per post. Hierin lees je persoonlijke en inspirerende verhalen van mensen met epilepsie en hun omgeving. Je leest over onze onderzoeken, nieuwe hulpmiddelen en behandelmethodes en ontvangt informatie over epilepsie. Zo ontvang je terug hoe wij jouw donatie besteden.
Wil je minder of geen post van ons ontvangen? Geef dit alsjeblieft aan en ontvang post op maat. Je kunt ons hiervoor bellen naar onze donateursservice: 030 634 40 63.